vi två, 17 år

men 6 dagar och jag lämnar det.
gött.

solen skiner och klockan är 13.52 och jag ska möta kajsa klockan 14.
vi ska ner på stan, fixa med banken, kajsa ska söka jobb och sen blire bara njut.
ikväll ska vi se flyga drake. mhm.

men när jag tänker på dig, tänker jag på ett hav, en båt, en mås.
blått. vackert. jobbigt.
lyssnar på zigenarliv dreamin och längtar fruktansvärt efter sommarlovet.
när livet inte har en klocka. när festivalens portar öppnas och vi rusar in, smålulliga och sjukt pepp inför att vara borta i dimman i 5 dagar, lyssna på musik. mmmMmmMmm.
sen ska jag resa. aha. till gbg. minst två gånger. för att dit ska vi. alla.

men du är fin. du är utan tvekan fin.
men vad gör man.
- åh vad vet du om månljuset?
eller solen.
eller stjärnorna.

äh TJO!

fast banken var stängd, stupid. det är ju lördag.
men vi tog det lugnt i solen. träffade alkisgubbe.
jag made kaj och oppä. blir robinson och filma här ikväll.
klassiskt. mhm. aha.

den psykologiska förklaringen stämmer ganska bra in.
men jag vann. vi vann. vi gjorde det. mot dig.
det är svårt. men det går. ja.

nu vill jag ha sommarlov. ligga på gräset. med er.
med dig. med mat. med dricka. med bränna.
inte så långt kvar nu va. nä.
nästa helg fyller jag. helgen efter besöker jag nog sthlm och p.a.
helgen efter vill liza dit med mig. jag bangar inte. maja är fin också.
lets give it a shooooot. eller efter shoten sover jag kanske.

vi satt på gräset, som växte i takt med himlen.
.. du och jag borde starta upp ett band, låta det explodera i skyn.
det är svårt att inte gråta när jag tänker på oss två nu.
för du var solskenet och jag var ensam.


ejvin är i tyskland och steker, dricker öl i grönt gräs. jag är uppdaterad.
jag vill vara där med honooooom. och hans systrar såklart.
eh eh eh hejhejhej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0